lördag, november 29, 2008

Just nu lyssnar jag på

Kalmarbandet Ragnaröks senaste strömmar ut ur högtalarna. Årets platta?
Har lyssnat mycket på rock, pop och soul från 60-70-80-talen, eftersom jag
sammanställt festmusik till alla 50-årsfester som jag går på numera.
(3fester på 4 veckor)
Dessutom har jag försökt hänga med bland rock som
kommit ut 2008. Glasvegas gillar jag. Mitt i allt detta blir jag
oändligt trött på rockmusik och vill bara lyssna på jazz, folk och
världsmusik. Liras samlingsskivor som ges ut i sammband med att de
släpper ett nytt nummer är exempel på sådant som jag sätter på när jag
fått rocköverdos. På lördagar går jag på loppis och köper CD:s för tio
kronor styck, sist blev det bl a Aimee Mann och Triakel. Triakel är en
svensk folkgrupp med tramporgel, fiol och sång. Sjunger gör Emma
Härdelin från Garmarna. Triakel gör lågmäld, mollstämd, traditionell
musik. Blir som ett reningsbad när man lyssnat på alla rockband.

Inga kommentarer: